Bpost kan niet alles bezorgen

De Belgische pakketbezorger bpost roept de hulp van klanten in om de extreme drukte het hoofd te bieden. Bezorging aan huis is niet voor alle pakketten haalbaar en daarom kunnen de ontvangers hun eigen pakketten ophalen in de winkels van Decathlon.

Uit het persbericht van bpost:

Zowel de webshops als bpost stellen nu vast dat de verwachte aantallen pakjes sinds enkele weken meer dan ruimschoots wordt overschreden. Ook zeer veel lokale handelaars en KMO’s hebben de weg naar e-commerce gevonden en brengen massaal pakjes in omloop. Gezien die uitzonderlijke volumes ontwikkelt bpost permanent creatieve oplossingen om er voor te zorgen dat de consumenten toch tijdig hun pakjes in handen krijgen.

Extra afhaalpunt

Het eigen netwerk van bpost omvat meer dan 2.300 afhaalpunten in België (postkantoren, postpunten, pakjespunten en automaten). Daarnaast is bpost vanaf vandaag een partnership aangegaan met Decathlon. Een deel van hun winkelnetwerk zal vanaf zaterdag 21 november extra ingezet worden als extra afhaalpunt.

Jean-Paul Van Avermaet, CEO bpost group:

We begrijpen dat deze oplossing een extra inspanning vraagt van de consument, maar ik ben er van overtuigd dat dit een degelijk alternatief is dat eindklanten in staat stelt hun pakje tijdig in handen te krijgen.

23-11, 20:35 uur. P.S. bpost gaat toch alle pakketten bezorgen, melden ze vandaag op hun website:

  • bpost blijft alle pakketten van handelaars in ontvangst nemen en zorgt voor de distributie ervan
  • Het gebruik van afhaalpunten (postpunt, Decathlon,…) is er om de burgers de kans te geven hun pakjes sneller in bezit te krijgen. bpost zorgt voor een thuislevering voor iedereen die hiertoe niet in staat is