Franse loodgieter houdt van zijn bakfiets

Cyclo Plombier, een loodgietersbedrijf uit Parijs, verruilde zeven jaar geleden zijn busjes voor bakfietsen. Sneller, goedkoper en groener waren de belangrijkste redenen.

Elian Alluin, de eigenaar van Cyclo Plombier, legt uit wat de voordelen voor zijn bedrijf zijn:

Het is goed voor de geest. Als we de verkeerde kant op gaan, dan stellen we eenmaal in het zadel in de buitenlucht onze plannen bij en alles komt weer goed. Voor de rest: efficiency, snelheid, coolness, sexy imago, economisch, ecologisch, het dagelijkse professionele leven is helemaal veranderd.

Fotograaf: André Wagenzik, Jeschenko MedienAgentur Berlin GmbH, Bosch

Gezonde marketing

De visuele impact van de eBullits van Larry vs Harry op de marketing is groot, vertelt Alluin in de eBulliteer.

Onze bakfietsen en loodgieters zijn fietsende showcases, straatmarketing in optima forma. We vallen met onze fietsen meer op dan met een busje en door die zichtbaarheid zijn we ook meer betrokken, want we kunnen ons geen gerotzooi veroorloven.

De loodgieters fietsen gemiddeld veertig tot zestig kilometer per dag en besparen daarmee maandelijks 800 euro op brandstof en parkeergeld.